Älsa & Ästher

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Annica - 9 februari 2012 18:34

ja nya prov hos veterinären i morse och denna gång var dom proverna som visade nån form av allergi borta iaf, så säkert var det min teori om att det var kyckling i tuggtabletterna som vi tog bort! Levervärdena har sjunkit lite igen, men det tar ju tid, huvudsaken att dom sjunker...nu var dom 122 och ska ju vara 10-100 så nästa gång kanske dom är nere på normalt!!!! Trombocyterna ligger precis på gränsen men på normala "sidan" men det händer inte så mycket mer där så nu ska vi höja med en halvtablett för att se om dom vill skjuta fart, vita blodkropparna var åter lite låga men det var också precis på gränsen så ingen fara! Älsa har en liten knöl på frambenet, upptäckte den första vändan vi var dit, den sitter i huden och får inte växa sa Torkel för då blir det svårt då det inte finns så mycket hud där, blir väl svårt att läka och sy ihop det då! Den var som en ärta då, nu har den växt lite och är väl kanske som en liten jordnöt....men jag hoppas ju att värdena ska bli bra innan en ev operation, nästa vecka ska han få säga vad han tycker, träffade inte han idag när vi tog provet på Älsa eftersom vi tog det innan han började och jag gick dit själv efter jobbet och fick svaret på provena då!

I morrn ska vi åka en vända till Västerås på shopping..det du Carina T  för jag har hittat kängor i en affär där som jag absolut vill (måste) ha...ja om dom är sköna vill säga, det är Icebug...har länge och väl tänkt att jag ska inför skaffa såna men det har inte blivit av, och nu såg jag 2 par som jag skulle kunna tänka mej nån utav   

kul (not) på jobbet innanför ligger lite "upphittade" kuvert, hon stjäl ur papperskorgen den "lilla" valpen  

olika sov stilar på jobbet 

sötnäsor 

och denna bilden tillägnas "blom"Helena    

     

         

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards