Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Tack för tipset!

Av Annica - 24 februari 2012 12:48

Satt idag och letade på nätet efter sockerfritt hundgodis som dessutom inte ska innehålla kyckling. Var inte  mycket jag hittade, just då ringde telefonen det var Marita som ringde. Och hon hade köpt en hundgodis bok som verkade intressant, fick ett recept direkt över telefonen som lät tom enkelt för mej att göra så när vi pratat färdigt letade jag på den så nu är den beställd   

Blev ingen provtagning igår på Älsa, vi väntar en vecka till, men med veterinärens samtycke så minskade vi på kortisonet och plockade bort levermaten..den är på tok för fet, en sån här gång jag ångrar kastrering...när man hela tiden måste tänka på vad man stoppar i dom så det inte blir viktuppgång!

Har haft en dust med BollnäsTrollet på morgonen....borstning....tortyr om ni frågar henne...skithund.....tovhund...snart blir det nerklippning, alltså det går inte att borsta..neeeej det går inte om jag inte ska binda ihop henne och hänga henne upp o ner jag har inte den kraften att hålla i henne samtidigt som jag kammar o borstar,dessutom blir det inte roligt för varken henne eller mej då, igår blev hon blöt och det är ju ett skräck scenario för hennes lovikapäls, när lovikagarn blir blött i kallvatten så tovar det sej och liksom krymper ihop och att använda hundblåsen nu på hennes päls är ingen bra idé   jag använder K9 balsamspray...det hjälper en del och sen är jag snäll när jag kammar och håller emot så jag INTE ska luva henne....men enligt henne så luvas jag jätte mycket...det är inte kul. Jag borstar henne lite varje dag så inte pälsen ska bli som en svinto boll men det hjälps inte, dessutom vore det ju enklare om hon gillade att borstas iaf lite...

bäst att fylla på med snus så man orkar gå med när kärringen tvingar en att promenera 

hallå det är storm....

så det vore bra om vi går ner från den här stenen sa Älsan för jag ser ju fånig ut 


får ju tom snedbena i pälsen 

och tungan blåser ur munnen

risk för vattenplaning på isen


så nu går vi sa Märta Maräng

kolla barmark....härligt

bäcken rann över vägen

matte babblade så länge i mobilen så jag var tvungen att lägga mej ett tag

det regnar korv

ett ruggigt BollnäsTroll lurar i vassen 

vi gick också ut till min favorit fotograferings sten      

vänta sa trollet...

håller på att pejla in dej matte

NUUU hör jag dej 


jag ångrade mej snabbt...

att jag släppt henne lös...

hon sprang som en tok på isen med risk för vattenplaning så det blev koppel på...säkert sista gången vi kunde vara på isen..går fort nu med plusgrader och vatten...pratade med en fiskare och han sa att kärnisen inte var tjock alls utan sörja både längst upp och underst..så det är bäst att hålla sej på land....synd när det är så kul att åka spark, funderar på att skaffa en med hjul...letade på nätet men hittade bara en och den var svindyr , cykla vill jag inte göra med BollnäsTrollet, ja inte med henne i koppel, törs jag inte   går på tok för fort, i torpet där hon är lös går det ju bra men inte här på byn 

                                       

                       

 
 
Lena Backman

Lena Backman

24 februari 2012 16:13

Gud vad härligt med barmark, tror jag kommer o hälsar på :o)

http://brindberg.blogspot.com

 
Lillan

Lillan

24 februari 2012 19:44

Hoppas godiset smakar! Du får bjuda Kenneth till kaffet! ;)
Jag fattar inte vilken päls dina får! De är ju såååå vackra men jag förstår att det är mycket jobb :(
HAHAHA! Älskar bilden där Älsas ansikte håller på att blåsa av henne!
Jag gick sista promenaden på isen häromdagen sen har jag inte vågat ut mer :( Tråkigt för det är verkligen fint att gå där. Men jag tror ni har mer barmark än vi har.
Kramis!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Ingen bild

Carina Sundberg

24 februari 2012 22:30

Du kan väl skaffa en liten vagn som du kan låta trollet dra, där i kan du sitta och majestätiskt vinka till folket. Om dom hinner se er vill säga :))
Som vanligt härliga bilder!!!!!!

 
Malin

Malin

25 februari 2012 10:35

Underbara bilder,dock e jag glad att vi inte har lika möe snö kvar som ni, allt är nästan borta här! :)
Hoppas ni får en trevlig helg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
 Rudi

Rudi

25 februari 2012 13:31

Här finns recept både på Rudi-kex och Ludde-kex!
http://bmwsfotoblogg.blogspot.com/2010/12/pa-allman-begaran.html

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Sonja & Tjejerna

25 februari 2012 16:04

Köp Leversnittar inget socker och bara 8% fet..
Har dom till mina tjejer när vi tränar.. är mycket uppskattade.
Finns bla. på ÖB för bara 26:- 2kg.
Din Älsa är bara SÅÅÅ söt.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 februari 2012 23:00

Vilken tur att du hittat hundgodis utan socker och kyckling :) Hoppas att hon gillar dom också.
Kan tänka mig att Bollnäsas päls blir inte allt för kul om pälsen bara tovar sig fast man kammar och har sig :( Gäller verkligen att inte missa nån borstningsdag för då blir det jobbigt.... Vilken tur då att det finns rakapparat :)

Vilka häftiga bilder det blev på flickorna i blåsten.

Nej på isen känns ingen höjdare att vara just nu.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Yvonne R

Yvonne R

27 februari 2012 17:28

Bra att du hittat ett godisrecept som passar dina hundar, det är ju en "djungel" av allt godis som går att köpa till våra hundar. Som man faktiskt inte riktigt vet vad det innehåller.
Härliga bilder som vanligt, sitter och småfnissar åt dina hundar upptåg:)
Som trimmare så kan jag tänka mig hur pälsen ser ut..du får försöka vara tålmodig och försöka få bort tovorna...vet att det är jätte jobbigt men ge inte upp.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards