Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Bollnästrollet en "skit" hund

Av Annica - 21 april 2009 05:27

Igår på eftermiddagen så körde Kenneth hem jordsäckar och kogödsel i säckar till sitt växthus! Efter jobbet så tog han reda på en del jordsäckar och två säckar kogödsel men lämnade en kvar uppe vid bilen.....efter att hundarna fått kvällsmat så släppte han ut bollnäs.....jag lagade mat....hon hade väl varit ute en kvart när jag tittar ut..ja och vad ser jag? JO bollnäs står MITT i säcken och äter för fullt=( jag rusar ut och ropar på henne, hon kommer som ett skott med dyngan hängande i mungipan! Jag går upp och kollar och det är bara flis kvar av säcken och kogödsel på hela grusgången, hon har haft skoj. Jag visste inte om jag skulle grina eller skratta...valde att skratta men blev samtidigt jätterädd då jag inte visste vad som egentligen fanns i säcken, som tur var så var baksidan lite hel så jag kunde läsa innehållsförteckningen och det stog att det innehöll kogödsel och torv och ingen konstgödning tillsatt! Men samtidigt så vet jag ju inte vad det är i kodyngan....trodde att jag skulle få upp och ut med henne inatt men hon har sovit som en stock=) hon blev väl mätt i lilla magen! Fick även fart på Kenneth som vackert fick städa upp efter bollnäs....=) så nu vet han att man INTE lämnar sånt kvar ute för då får han hjälp av dyngspridarn Ästher att sprida ut det=))) Tänk att hon inte kan låta bli nånting, antagligen så luktade det gått om säcken så hon ville naturligtvis kolla om det var ätbart..och det var det ju enligt henne=) Ja en "skit" hund är vad hon är!!=)

Ja huvudsaken att hennes mage är okej!


 
 
Anette med flock

Anette med flock

21 april 2009 05:50

Åhhh annica vad jag har skrattat...Trollet hon kan verkligen...klart att hon tyckte det var rena delikatessmenyn därute och jag förstår att hon sovit gott riktigt mätt hon orkade nog inte röra sig...skönt att det inte var några tillsatser då kan dom ju bli sjuka...mina ridgebackar älskade ju att springa till gödselstacken när jag hade hästar och smaska där...dom blev feta av detta:)

http://www.activeassar.se

 
Lena Backman

Lena Backman

21 april 2009 07:15

Men herregud! En säck kogödsel =O) Vilken läcker måltid tyckte bollnäs och slukade alltihopa =O) Alltså...jag vet att hästbajs är poppis...men kobajs,det var nått nytt! Hoppas att magen håller på trollet och att hon inte lär Älsagumman såna fasoner =O)
Du undrade om min mobil! Det är en Samsung Soul...sjukt snygg =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Kristina S

21 april 2009 10:35

Scilla är mäkta imponerad, hon skulle vilja träffa Bollnäsästher säger hon. Kobajs minsann, kan det bli bättre?

 
carina jonsson

carina jonsson

21 april 2009 15:22

Grattis på namnsdagen ska jag börja med.Gud så jag skrattade *hahaha.....gisses vad hon hittar på.Skönt att magen klarade sig/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

21 april 2009 15:48

*ASG* haha vilken härlig hund;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

21 april 2009 17:38

HAHAHA!!! Alltid blir man glad när man läser denna blogg=) Lilla Bollnäs hittar alltid på nå´t! Tur hon inte blev klen=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Sigge

Sigge

21 april 2009 18:44

Grattis på namnsdagen!
Nix ingen människovalp idag heller (ännu).
Matte påstår att den kommer imorgon.
Hon har beställt den i födelsedagspresent.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

21 april 2009 19:36

Sorry, nn människovalp lär inte komma idag.
Matte pratade med blivande pappan förut och allt är lugnt.
Fast förvärkarna är starkare så kanske, kanske att det kan bli imorgon

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

21 april 2009 20:34

*S* Vilken kvällsmat!!! Haha, lyx av bästa sorten!!!
Bra att magen klarade det, bushund.... Man kan inte kolla dom jämt...

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

21 april 2009 22:15

Åh gud så gott att få se att andras hundar minsann kan de med, skrattat gott har jag gjort och Stella hälsar att det är både gott att äta och gott att rulla sig i!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

21 april 2009 22:18

Den tjejen har aptit =)))))
Skulle vara mina grabbar det ;)))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
kulan

kulan

22 april 2009 01:29

Hi hi kan se henne framför mig, kan se hennes matte framför mig, kan se hennes stackars städande husse framför mig he he he... puss på "skithunden" från
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ville och Marie

Ville och Marie

22 april 2009 16:43

Jösses vad vi skrattar åt det trollet...hon är onekligen påhittig ...
en hund helt i min stil säger Ville och skickar en Nospuss (bryr sig inte om dyngan)

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bittan

23 april 2009 09:37

Vilken hund hon är, Bollnästrollet! Du lär ju inte få långtråkigt med henne i familjen.
Jag har köpt tillbaks en av mina valpar, hon kommer hem i morgon. Så här blir nog inte långtråkigt heller har jag en känsla av. :)
Ha det bra och krama tjejerna.

 
Sigge

Sigge

23 april 2009 19:13

Bara ett hastigt avtryck från mej och matte.


Förvirrat värre här för människovalpen är på gång på allvar nu

Bara väntar på besked om jag och matte ska åka in inatt eller om blivande mormor stannar.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

23 april 2009 20:01

Ha ha ha... Hon är rolig din lilla Ästher! Man kan ju verkligen kalla henne en skithund. Ha ha ha...
Med oss är det bra men har inte orkat uppdatera min blogg på ett tag nu. Har tänkt det flera gånger. Räknas det? Ha ha ha... Det kommer snart en händelserapport! Roligt att du saknar den.

Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Anneli

Anneli

24 april 2009 16:36

Tyckte väl att hon luktade lite skumt när hon skällde på oss..urk!! Du är välkommen med gamnacke objektivet närsomhelst:)

http://www.la-sirenitas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards