Älsa & Ästher

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Annica - 2 januari 2012 18:47

Var till veterinären idag och tog ett nytt blodprov på Älsan idag! Ska erkänna att jag var riktigt nervös för vad det skulle visa....tog provet och åkte till jobbet för att jobba och sen svänga in på hemvägen.....haha mitt skrivbord ser ut som ett bombnedslag och det jävliga är att jag kan inte skylla på nån annan än mej själv....jaja jag får nog ordning på alla papper tillslut....ett rent skrivbord tom hjärna ett rörigt skrivbord full hjärna typ 

Ja iallafall tillbaka till veterinären Torkel... provet visade 203!!!!! Mot 16 i fredags  underbart! Blödningarna i ögonen är helt borta och lika i tandköttet!!Nu ska vi sakta börja trappa ner på kortisonet och tillbaka nästa torsdag för nytt prov!! Hoppas nu att det blir bra!! Ska bli skönt när hon minskar kortisonet även om det tar ett tag så "vi" slipper ränna ute på natten...1,5 - 2 tim mellanrum...jobbigt för henne då hon är så törstig och sen måste på "toa"...däremellan så lär ju BollnäsTrollet ut och hålla rätt på räven....TUR att vi bor sist mot åkern  i morse när kl var halv 4 så tänkte jag f*n nu är råttj*keln i skrubben....men det var en större "råtta"...hahaha det var Sigge som vässade klorna på altan dörren och skulle ut, jag sover ju på soffan nu då det är så mycket enklare än att krångla med Älsan flera gånger i trappen annars från övervåningen....hon har ju lite krångel att ta sej ner...ja hon har en procedur innan hon kan gå ner...trampar upp o ner med fram tassarna och skäller och då går det mycket fortare o tystare att bara öppna altandörren i stället....och så får "nån" annan sova eftersom jag är så SNÄLL      

Älsan har rullat ihop sej bredvid mina sängkläder

du husse...skulle man kunna kanske få smaka bara liiiite??

matte... husse är en snålis   

Troll Ästher klättrar lite


så fint ljus i helgen



tänk när man är ute med en o en vilken skillnad det är...BollnäsTrollet viker inte en tum från min sida..är Älsan med så tycker Bollnäsa att hon kan hålla reda på söl matte så hon kan ta lite större svängar 

                          

     

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards