Älsa & Ästher

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Annica - 13 januari 2012 10:10

Att ta ett urinprov på Älsan är inte det lättaste då hon sitter med hela "paketet" på backen när hon kissar...har säkert att göra med att hon inte orkar pga ryggen att hålla upp så det funkar inte med en slev som man brukar ha för då vickar man ur det ! Jamen iaf så hittade jag en plastbytta en sån där genomskilnig sak...tog fram saxen och klippte av kanterna sen hängde jag efter Älsan när hon skulle ut...precis innan hon satte sej så lyckades jag få in byttan under henne.... förut nån gång för längesen jag skulle ta prov så har hon slutat pinka..tacka f*n för det när nån sätter en skål under en, på Bollnäsa skulle jag kunna ta ett litet rör och kunna ta på en gång...ja hon står ju upp  Ja iaf så ringde jag vet som vi har men han var inte på plats men vet Maria var där så jag skulle bara gå dit sa han,så jag stoppade röret..(fantastiskt att jag hade ett sånt hemma) i fickan och gick dit.... ja det var ju kraftig urinvägsinfektion, hon sa att det hade hänt på katt att kortisonet hade gjort så det blev uvi...så det kanske beror på kortisonet! Nu har jag varit o hämtat penicillin och gett henne  , för man ser skillnad på när dom kissar och kissar..hon blir ju törstig av kortisonet men då behöver hon ut kanske 2 ggr på en natt, nu var det 2ggr i halvtimmen...ja alltså 4 ggr i timmen...kan säga att jag är lite mosig i kolan så här blir det en del svammel men hoppas ni förstår vad jag skriver  hoppas nu att det blir nån rätsida på alltihop snarast!!

(bilder fr 2008)





  


 


 

        


    

Av Annica - 13 januari 2012 03:42

Just nu känns det så in i h-vete drygt...sen 00:30 har Älsa viljat ut o kissa...två ggr/halvtimme....har hon nu fått urinvägsinfektion också?!?Hon har inte druckit speciellt mycket vatten heller! Hon verkar allmänt "konstig" vill inte nå gärna ligga ner...efter att ha sprungit ut o in så gav jag nu upp att ligga i sängen..ja det går ju inte...stackars Älsa, jag ska ringa veterinären så fort kl blir 7:30!! Usch vad orolig man är!

En liten rolig grej som hände när vi var ut första gången var att Älsa var ut först sen skulle Bollnäsa ut o sen Älsa igen, jag stog innanför altandörren och tittade efter henne och hon börjar gå mot framsidan...1 sec senare kommer räven och stannar först upp sen följer han efter Älsa som inte märker nåt....jag går till ytterdörren och öppnar dörren då vänder sej Älsa om....hahaha vad förvånad hon såg ut av att ha fått sällskap, men bestämmer sej för att jaga iväg han men vilken orädd liten räv! Men han är jättefin och ingen skabbis som tur är, bara så otroligt nyfiken! Men han ska nog och alla grannar i kvarteret vara glada att det INTE var Bollnäsa som var ute....för då hade hon förmodligen "klagat" högljutt och jagat han så grästuvorna sprutat! 

(lägger in lite "gamla" bilder)






              

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards