Älsa & Ästher

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Annica - 10 januari 2012 07:50

Hur stora fötter har en älg? Jag o Bollnäsa såg älgspår i helgen och jag tyckte dom såg enormt stora ut...satte min graninge känga bredvid och det såg ut att vara samma stl och Bollnäsas näsa försvann när hon satte nosen däri jag tycker då inte dom vi sett förut har sett så stora ut,!

Älsa då? Jo då nu har hon varit utan medicin igår då vi ska köra varannan dag denna vecka...men jag tycker inte hon är särskilt pigg.....går ju inga långa promenader med henne men hon går liksom o lullar på bakom och jag tycker hon ser ledsen ut?! Tyckte hon såg rödare ut igår på ögonen...på torsdag ska vi ta nytt prov få se vad det visar. Inatt ville hon ut 2 ggr annars har hon 2 nätter inte behövt ut alls! Tänkte få sova en stund i morse då vi är lediga idag...meeeeeen ett annat brunt litet Troll for fram o tillbaka bredvid sängen som ett skållat troll o pep som att hon var super nödig (fast hon också var med ut inatt) så det var bara att masa sej ur...var hon nödig då???? Nämen nej då hon skulle kolla  så inte rävskrället var på gårn...suck............ 

Min mamma sa en dag att hon tittat ut genom sitt fönster och hajat till när hon trodde hon sett en valp bredvid busskuren...det var ingen valp.....det VAR Sigge!!! Näe så tjock o stor är han inte!!! Vägde han igår och han håller sin vinter ideal vikt så det så, han väger jämt 7 kg på vintern på sommaren blir han lättare..lite iaf!


satt o åt frukost i torpet när jag kände mej iaktagen...ekorren ville nog ha en smörgås han med

så söt! Han brukar fajtas med hackspetten när båda sitter i fågelstugan..hackspetten flyger och försöker jaga bort honom men han viftar med sina tassar

obs mitt avtryck till vänster           

perfekt lunch

frysta delikatessbullar 

Älsan ville gå hem hon fryser om tassarna

ville inte tokan

vi gick hem med Älsan o fortsatte sen

så denna här fick springa

o springa

och springaaaa 

men nu går vi hem 

Älsan kom ut igen

men tyckte vi skulle gå in igen

Sigge har snö i pälsen inte mjäll 

BollnäsTrollet viskade till Sigge att han är en fetknopp och då blev det arga leken...som Sigge vann!

Suck vad löjliga dom är tycker Älsa

                                     

        

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards