Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Annica - 15 januari 2012 11:43

Älsa har nog fått en bra medicin mot urinvägsinfektionen för igår märktes ingenting av det! Men fyy farao vilken lukt på tabletterna!!! Det luktar ju ammoniak om dom  men hon är så snäll och sväljer dom ändå..ja givetvis med hjälp av korv!!! Klart såna snusk tabletter kräver korv   piggare är hon också...vilket tydligt visade sej då jag gått med båda på en promenad igår och sen lämnade in henne till Kenneth för att fortsätta lite längre med BollnäsTrollet...Kenneth var ute och gjorde upp eld för vi skulle grilla korv , Älsa fick vara inne. Men det hade bara smällt till och ut kom Älsan...hon hade minsann "forcerat" två dörrar för att komma ut...hon trodde säkert att vi grillade korv utan henne  eftersom att det är nog favoriten nr 1 att få äta grillad korv och så tänkte hon nog nej nu jäsiken ska jag ut så jag inte blir utan !! 

I morgon ska vi till veterinären för nytt trombocyt prov!!

igår morse fick vi besök

hmmm...tror mej bestämt känna doften av inkräktare

men anfäkta o anamma också   flytta dej husse så jag ser!!!

vet inte men det ser ut som att hussen var lika intresserad som BollnäsTrollet..men inte lika arg iaf som tur var  Älsa passade på att stjäla hussens tofflor hon,det blev jättefina hål i sulan..bra det då andas fötterna bättre  

  


tjohoo springa är ju så kul

 

 kan vi gå hem nu...

  

du vet att jag ääääälskar grillad korv    

det gör jag med

 


 

en trollrumpa       

man måste akta så man inte bränner sej på näsan

jag ser dej nog husse

men kom in med korven nångång då!!!!


         
 

        

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards