Älsa & Ästher

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Annica - 19 januari 2012 17:51

Återbesök igen hos veterinären och trombocyt värdet var idag normalt....nu var levervärdena förhöjda i stället men ingen "fara" och sen var vitablodkropparna lite sämre också(dom proverna var ju helt normala första gången vi var dit) men det hade en del i processen som min käre veterinär uttryckte sej så jag litar på han......"fick"med mej tuggtabletter som ska hjälpa levern...skit billiga när man har en stooor hund  50 kr/dag c,a....finns bra foder också men inte att rekommendera till en kastrerad tik som gärna lägger på sej, nu har jag lyckats banta bort några onödiga kilon på henne allt tack vare att hon inte får leta godis i tid o otid ute....dessutom köpte jag bantar godis....kanon pris på det....20 kr för en 50 gr påse   jaja skitsamma får väl försörja mej på ............  eller näe ingen risk att det skulle löna sej   Vi ska tilbaka nästa vecka igen för nytt prov!

Älsan pälsan ÄR väldigt hungrig...igår när dom fått kvällsmat så släppte jag ut BollnäsTrollet och hör nåt från köket....stora tanten Älsa hade minsann lyckats trots sin rygg att "slänga" upp sina framben och glufsade glatt i sej kattens portionsmat, ja sån där mat i en påse...jag hade just gett honom och han tog bara en tugga...men det hjälpte Älsa han med att äta upp då....hahahaaa jag frågade när jag kom in MEN ÄLSA vad gör du på bänken.....hon tittade inte ens....ja hon är sån.....ingen idé att göra nån affär av det här tycker hon 

SLarvan är ju sååå sugen, blev samma visa idag....direkt jag lämnat köket hör jag.....rassel....går in i köket och hon ligger där med sina stora "armar" över hela bänken o äter kattmat.....ja det är kattmat över hela bänken också då skålen är lite liten för en landseerflicka så hon lapar i sej så det sprutar hej vilt med sån där kletig geleig kattmat...sen säger jag nu får du faktiskt gå ner ja det gör hon för nu är ju maten slut   

Vad himlans tråkigt det är ...hoppas nu att det blir bra det här...........

på jobbet idag så såg Bollnäsa vart godis burken "gömt" sej..

men stackars Bollnäsa fick ingen...

Älsa kör med tricket "titta" vad jag hittat....lämnar den i min hand så får hon godis....en sån där dyr godis 

zzzzz.....NÄR blir det mat???????

            

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards