Älsa & Ästher

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Annica - 6 januari 2012 13:19

Skönt inatt sov vi ända till kl 4 innan Älsan behövde gå på toa! Sen fick jag sova till "kuckelikuu" klockan ÄR 7!!! Jag behöver ingen väckarklocka för jag har en livslevande från Bollnäs  hon kan ju väcka mej fortfarande då o då under natten bara för att tala om att hon minsann finns...men längre än till kl 7 går nog inte få henne att ta det lugnt...eller nja nästan liite till men då ska hon prompt ligga bredvid mej..i torpet gäller bara detta hemma gör hon inte på detta viset, ja iaf så kommer hon upp KLIVANDES i sängen ja jag får maka mej annars lägger hon sej på mej för hon ska självklart ha kudde också tur jag har två, sen lägger hon sej på rygg och jag ska klia henne...hela tiden annars om jag slutar så vrider hon sitt ansikte mot mej och trycker fast mej mot kudden KLIA betyder det...och för att slippa kvävas av all päls så kliar jag  

Idag verkar Älsan riktigt pigg...hon knas skäller och då är hon allt piggare  Ja vad det är som gjort detta får jag säkerligen inte veta....det som oroar mej är att OM det är nåt ute nånstans och det finns nåt kvar och hon äter igen?! Men läste nånstans att en hund är så pass smart att den inte äter råttgift igen om den en gång fått i sej det för att den mått så pass dåligt av det! Ingen som helst aning om det stämmer och har inte en susning vart jag läste det...blir ju en del sidor man surfar runt på när man letar på nätet! Men skulle fodret verkligen kunna ställa till med allt detta? ...att hundar kan få allergier och sånt det vet jag ju men förgiftade ??!!??

försökte lägga mej o läsa igår i torpet gick inget vidare

Älsan kollar läget

och vissa har nåt annat för sej

   kan då  konsten att se mysko ut

 


syns lite....hon har rådjurs skit på tungan

snabb som ett jehu  

åh vart är trollet nu då undrar Älsan   


en krullibutt rumpa

go Älsan

Älsa igen

och igen

o igen

ett tok Troll

nyfiken i en strut

snyggo!

finaste pälstrollen som finns

                                              

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards