Älsa & Ästher

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Annica - 5 januari 2012 09:03

   Inatt har Älsan o Bollnäsa turats om att hålla mej vaken....igår tyckte jag inte att Älsan var nå pigg....hon ser lite ledsen ut, hon äter nu 6 tabletter om dagen, kan det va så att hon känner sej konstig för att hon ätit/äter så pass många? Jag sökte i fass men det stod bara för människor..ja det är ju en människo medicin! Idag är hon aningen gladare iaf och ville bära sitt koppel   I morrn ska vi minska ytterligare, så kanske det blir ännu bättre, hon är fortfarande väldigt törstig och så klart kissnödig efter ett tag! Nästa vecka ska hon äta medicinen varannan dag och sen på nytt veterinär besök, MEN KAN NÅN VARA SÅ SNÄLL och tala om vad det är hon ev fått i sej...eller blir det bara så här!?Eller är det nåt annat fel??!! Rudis matte hade ju skrivit om hennes mamma som hade det här trombocytopenin...hon  har ju fått kortison behandlingar men långt emellan och där emellan mått bra! Ja jag får kanske inte reda på vad det beror på men huvudsaken att hon får må riktigt bra framöver! Bollnäsa tycker det är pest o pina att inte Älsan får eller orkar busa nu....vi ska åka till torpet så ska hon och jag gå en sån där svett o puls promenad över all plockepinn som ligger i skogen....

Och det ska bli så skönt att slippa tvåsits soffan...ja jag ligger i den så får hundarna dela på trean  jamen dom är ju vana att ligga i sofforna eller sina hundsängar på övervåningen och nu när vi sover nere så vet jag hur det blir OM dom inte kan dela soffa...då har jag en hundtunga flåsandes över mej som andas f.l.y.t.t.a.d.e.j här vill jag ligga  men ska erkänna att efter en vecka i tvåan så känner jag mej lite mörbultad....kan ju inte riktigt sträcka ut mej och den är himlans varm skinntvåan  hahahaaaa....jag törs knappt säga det här till icke hundmänniskor för dom tittar så konstigt på en då  

 

Men sen går mina tankar hela tiden till en vän här på nätet som har en mycket jobbig period framför sej...har aldrig träffat "dej" in real life men det känns som att jag känt dej länge....du ska veta att jag lider nåt så fruktansvärt med er nu   ! Styrke kramar till er  

Tokan torkar sej själv

och förvandlade sej själv till ett spöke

och tycker att jag går så sakta så mossan börjar växa på henne

pinnar är goda

Här laddar hon....

blev suddig men hon blev inte blöt...inte här...



så gråa mörka dagar att det ser kolsvart ut o kameran orkar knappt fota

men nääee inte bäcken Ästher man ska inte bada i bäcken när det är januari

det var inte jag som blötte ner mej säger Bollnäsa

det var bäckens fel    

  

  

  

        


 

        

 

  

 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards