Älsa & Ästher

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Annica - 17 januari 2012 18:30

Älsa pälsa är ju lite av en Ior åsna ibland på promenaderna...hon vill inte gå där eller där..ja jag har ju gett mej så jag får skylla mej själv...en sak till som kan vara ganska irriterande är när vi går förbi utanför hennes "mormor"...min mamma alltså....jaa hon har ju sen Älsa varit valp kommit utspringande på balkongen och pratat med henne när hon sett oss...OCH....naturligtvis kastat ut nåt gott till henne....jaaa vad tror ni då? Jomen självklart så går inte Älsan en meter förbi utanför mormor innan hon fått nåt att äta.....idag var samma visa...Älsa tvärnitade med typ däckskrik...ingen mormor såg vi...suck....jag halade upp mobilen...UPPTAGET...men näääeeej snälla mormor lägg på ....Älsa parkerade sej nedanför balkongen...och tittade glatt upp.....men det tutade förargligt upptaget...men MORMOR ville jag skrika snälla lägg på så vi kan gå hem jag o Älsan, jag hade några godisar och försökte muta...hon tog 1.....steg nappade åt sej godisen ....och satte sej och stirrade vidare upp på balkongen....skitkul alltså....jag hade lust att skrika nåt fult men det gjordejag inte ....tog en till godis men det blev samma visa...i 7 minuter stog jag fånigt och väntade innan jag lyckades lirka med godis så jag fick iväg henne.....  

trist på jobbet

och denna har en förmåga att lägga sej i vägen....

lite olämpligt...är så rädd att jag ska köra över denna näsan 

Älsa pälsa med trötta ögon....

tycker om godis jag

isen pratade idag..Älsan tyckte det var märkligt

goaÄlsan....jag tycker mej se en blick som inte stämmer 

man känner ju sina djur

otäckt med isen som är öppen på sina ställen

men nån har utmanat ödet..räven

hör ni "däckskriket"....hallååå mormor

däruppe bor mormor...

suck ingen mormor

hohooo... mormor komsi ut på balkongen...men det kom ingen mormor för hon babblade i telefonen


nästan däckskrik här med...ett monster sa BollnäsTrollet

som smög fram o nosade på hundars vis o kollade läget 

nosade även på mitten

äsch du är ju inte på riktigt....

litar  mer på tåget sa Bollnäsan

här bor vi  eller nähää gör vi inte som tur är...så många rum att städa...det är gamla Disponentvillan..används idag som mötes/konferens kurs hus typ.

nu kastar vi ankar

och går hemåt

suddig bild på "smala" katten 

 

Älsa har tid hos Nisse snart....ska avboka den

eftersom hon inte är bra så ska man väl inte masseras

Nisse är en stooor favorit...man får alltid godis när man är färdig säger Älsan (annars går hon inte ner från bordet   )      

Älsa o Sigge...lite dålig bild..

nej men se där en Bollnäsa syns lite också       

            

            

  


                                             

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards