Älsa & Ästher

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Annica - 23 januari 2012 18:16

I lördags märkte jag en klar förbättring på Älsa..mycket piggare o gladare..måtte det hålla i sej, dessutom har hon inte behövt gå på "toa" två nätter i sträck kan ju vara så att kroppen ställt in sej på den här dosen kortison, hon äter 2 x2 tabletter/dag....plus dom här tabletterna för levern....fick ju med prov och så köpte jag en ask tabletter...samma märke men den ena sorten som jag fick som prov är tuggisar och mycket goda enl Älsa...dom andra är KNALL blå och dom får inte krossas eller delas men varför gör dom såna?? Klart att det är lättare om dom är goda och får tuggas...nu är ju min Älsa världs snällast att ge piller men ändå...ska hon ha mer fortsättningsvis så hoppas jag det finns att köpa tuggisarna  . Idag har vi(husse) köpt en färsk ungnötslever och gjort godisar åt vovvorna....kan ju säga att dom dregglat i väntan på att det skulle bli klart!! Älsa har ju gått ner några kilon på dom här tre veckorna....jag antar att det beror på att hon endast i undantagsfall fått nån godis...har använt mej mest av skinka o korv vid medicin dags annars har hon bara fått sin mat....det är då jag inser att det är säkert mycket onödigt i hund godis som mycket socker osv....blir ju en del godis och så brukar jag ju använda det när dom har tråkigt och så kastar jag ut så dom får leta ute, om man bara får fingrarna ur och gör eget så måste ju det vara mycket bättre, och när man har kastrerade tikar som lägger på sej lätt....men vem gör inte det

Idag är en sån där dag då jag gillar vintern...brukar gilla vintern men denna vinter har jag tyckt att det varit jobbigt bara.... men iaf så tog jag o BollnäsTrollet säsongens första sparktur det är sååå roligt tycker både hon och jag,,och då får hon ju springa ganska mycket som hon älskar och jag får röra på mina dubbelhakor bland annat

På torsdag är det återbesök hos veterinären igen för Älsa....hoppas nu att ALLA värden är bra...undrar över det här med levern också.....om medicinering osv...ja jag ska ju fråga vet..igen o igen....sist berättade han jättebra...tyckte jag tills jag kom ut därifrån...POFF....borta från min hjärna....ska nog ta nån med mej när jag får svaren....var lika dant när vi varit på Strömsholm med Signe eller Älsa....då har det varit en himla tur att jag haft Kenneth med, för när min hjärna börjar vakna så minns jag ingenting känns det som...den har en förmåga att gå in i en dvala när jag är nervös över mina hundar...inte alls bra...men då som sagt är det bra att ha nån med som även den lyssnat och kan hjälpa min hjärna att reda ut ALLA fråge tecken

tok trollet flydde till husse för hon fick för sej att HON skulle ha täcke på sej 

nej jag tycker vi går in nu

det kurrar i min mage säger Älsan

tok Trollet

har just sökt av gården efter "inkräktare"

som en stund tidigare hade varit och ätit fågelfrön på backen


vilket retar gallfeber på denna här som inte får gå ut och TALA om för dom att dom inget har på hennes gård att göra...syns lite grann rådjuret som även han har sett BollnäsTrollet men bryr sej inte mycket alls...är väl van

håller med Kenneth "ibland"...i vissa lägen påminner hon om Sir Vääs i Robin Hood...  

titta hit...och...

dit....

måste ha full koll

Älsan behöver inte ha sån koll hon 

men nu räcker det med foton...

bye bye matte nu drar jag hem

när båda satt så fint så ropade jag..kom då...


men då blev BollnäsTrollet akut kissnödig 

och det tyckte Älsan var jätte roligt och fnissade lite..

eller det var nog så att trodde hon skulle få Bollnäsas godis också    (hon kissar faktiskt med denna stilen BollnäsTrollet..hon har "satt" sej riktigt bra här ändå....annars böjer hon inte alls på knäna utan står och yrpinkar..en fräsch brud  )   

så här kul var det på jobbet idag hälsar Bollnäsa

att ta en familje bild på mina tre är näst intill omöjligt  

den bruna o den svarta har "lite" onda ögat till varandra...

båda tittar bort..inte osams men inte bästa vännerna.....Bollnäsa tycker att det är såå kul att jaga Sigge när han springer ute...går han händer inget....jag vet att han retas jättebra ibland...när han kommer fram till gärsgårn så stannar han liksom upp och "rinner" av den preciiiis så att hon inte når han  men han skulle ALDRIG lägga sej bredvid Bollnäsa...Älsa o han är bättre kompisar

här stoppar BollnäsTrollet näsan i sidan och bara måste snosa på han....urk sa hon

och sen gjorde dom så här åt varandra       

Älsa väntar medans jag matar fåglarna...eller hon ville ha äpplena jag hängde upp 

Sigge kollade om det fanns nån fågelstek åt han 

han tyckte det var kallt och ville in

han klagade högljutt så jag skulle öppna dörren åt han

sen fick Älsa mannekänga lite



BollnäsTrollet laddar för en sparkvända

kunde inte fota och styra sparken samtidigt så jag var tvungen att stanna 

men kom nu då sölmatte

                     

                                                

                           


  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards