Älsa & Ästher

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Annica - 30 januari 2012 18:10


   

 Ja nu vinkar vi snart bye bye till Januari, och februari är en kort månad förutom en extra dag i år då  är jätteless på vinter o kyla trots att vi inte haft det så jobbigt detta år med stark kyla och massor av snö, men jag tror att det är därför jag är less i år för jag fick nog dom andra två åren som vi hade rejäl vinter.Jag fryser nåt så in i h-vete trots att jag klär mej som en michelingumma. Nu längtar jag tills jag kan börja plantera uppe i torpet, blomfrön och grönsaker ska det bli och detta året ska jag banne mej skörda fler morötter än 4 st ...jag glömde lägga på en sån där duk som skulle ligga över! Men potatis fick vi så många att det inte var klokt och stora, och min isbergssallad var supergod  så det ska jag sätta i år också!

Jag skickade husse att gå kvällspromenaden med Älsan pälsan och jag o BollnäsTrollet gick för oss själva, såg att våran veterinär jobbade så vi gick in...det tog ett tag att lirka med mej Bollnäsa in, tänkte att nu när det var i princip tomt på besökare så skulle jag passa på att visa Bollnäsa att det inte är livsfarligt att vara där inne, hon var jätteduktig och satt så fint bredvid mej men dock med inställningen.."jag syns inte alltså finns jag inte" när Sandra kom o hälsade, men hon nosade snabbt på henne, sen kom "doktorn" själv och satte sej bredvid....då syndes det i ögonen på henne att hon blev mer nervig, men hon satt snällt, han satte sej och pratade och jag fick svar på mina frågor om kosttillskott som jag undrat över.....   och Bollnästrollet var sååå duktig! När vi skulle gå så visslade det bara till och så var vi ute  

ett vilande BollnäsTroll

Älsan har noll promenad intresse när det är mer än  -5

snögnuggning av ansiktet...fixar nog bort lite celluliter eller nåt

  skönt är det iaf tycker hon

öh...talking to me  

hennes specialite...springer lite före sen ställer hon sej så här för att kolla vart jag är

jag har tänkt på att dom flesta gångerna när hennes tunga hänger utanför är den oftast åt samma håll


rumpaaa...

men kom nu då




när det blev lite varmare i söndags ville Älsan va med ute




wihoo...ser lite galen ut 

matte jag ser att du har godis 

kan se kocko knasig ut 

BollnäsTrollet testar årets vår frisyrer 

nå undrar hon, vad tycks?   

  såå snygg!!!

nu blir det bilder på BollnäsTrollets "kompisar"

nänä säger dom denna där litar vi inte alls på...

bäst att dra....

good bajs 


                                  

                    


           


               

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards