Älsa & Ästher

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Annica - 12 januari 2012 11:02

Var till veterinären i morse för att ta ett nytt blodprov o kolla trombocyterna på Älsa...förra gången var dom ju 203 och nu hade dom sjunkit igen   nu var dom 119 och det minsta dom ska vara är ju 175(men skillnad mot första gången då dom var 16)! Men veterinären sa att det berodde troligtvis på att medicinen sänkt för fort ändå! Hon har ju fått medicin varannan dag denna vecka så det beror väl på det då säkert. Höjer upp igen över helgen och tillbaka på måndag för nytt prov! Jag och Kenneth sa båda att igår verkade hon gladare o piggare och tom knas skällde, men igår när jag hade både lösa så fick ju tok bollnäsan tok fnatt och rejsade runt både mej o Älsan så jag blev yr i huvudet men då fick Älsan nog och röt i åt henne att ge sej så hon kände sej inte i form kanske, dom får ju absolut inte busa men det är inga problem att ha båda lösa..bara man är med på BollnäsTrollets busryck så hon inte rusar rätt in i Älsan...jag får agera vägg då  inte så skönt !! Älsa är gudomligt snäll inne hos veterinären, och har inga problem att gå in där,idag fick hon sällskap av en av personalens hundar medans vi väntade på vår tur...han busade lite med Älsa och satte sej nära mej och när Älsa kom nära så nappade han retsamt mot hennes läppar...men då plöjde hon sej fram och stoppade ner huvudet mellan mina ben så jag skulle klia henne..det är min matte  Sen när hon kliver upp på undersökningsbordet så sitter hon bara där och tittar ner när dom rakar bort pälsen så provet kan tas..inte ett pip eller nåt..som i reklamen ÄR MAN STOR MÅSTE MAN VARA SNÄLL  snällaste Älsa! Jag gick förbi utanför veterinären med BollnäsTrollet en dag..eller nej jag SPRANG ... Bollnäsa drog mej som en tok förbi..det stället vill hon inte in på  

suck.....

Älsa njuter i solen

och Bollnäsa spanar efter nåt att jaga

tur att detta är ett foto..hon studsade så högt att hon släppte några riktigt ljudliga pruttar när hon kollade efter räven  det gör hon ofta när hon koncentrerar sej!

"skithund"       

        

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards